Friday, December 19, 2008

I caught it too


Penyakit muntah2 yang berleluasa dalam family saya telah berjangkit kepada saya hari ni. Pagi2 lagi saya dah muntah dan sakit perut ya amat.Tapi disebabkan memikirkan start minggu depan sampai hujung tahun saya akan bercuti, so I gagahkan jugak badan pergi opis.

Tengah jalan, perut memulas2. Nasib baiklah rumah my mother dah dekat kalau tidak kes naya jer. Ingatkan sampai opis dah telan pil chi kit teck aun tu perut akan settlelah tapi I was wrong there. Makin teruk jadinya.

So sekarang I kat rumah. Doktor telah berbaik hati bagi saya MC setelah melihatkan saya macam nak pitam dah menahan perut yang memulas2 itu. Tapi sebelum balik, doktor itu sempat pukul (ganasnya dr. ni) saya lite2 jerlah sebab saya bagitau dia yang saya telah telan pil chi kit teck aun itu. Dia kata pil itu beracun dan boleh menjahanamkan kidney kita. Ok,lah lain kali saya tak makan lagi. Ehh...bukan ke pil chi kit teck aun tu herba jer...entahlah. Tapi doktor lain kali datanglah klinik awal sikit dekat setengah jam saya tunggu doktor kat klinlik tu. Nasib baiklah nurse2 doktor berbaik hati memberi saya hot pad untuk perut saya yang sakit itu.

Oh, penyakit muntah ni belum berakhir lagi. Sebelah saya atas katil ni terbungkang sama dengan Mamanya ialah anak lelaki saya yang jugak muntah2 dan buang air besar sejak dari rumah nenek dia lagi. Tak tahulah apa punca kami jadi macam ni sebab malam tadi kami semua tak makan makanan yang sama atau ditempat yang sama.Perut saya jadi macam ni sebab semalam makan asam pedas yang dimasak oleh kawan saya terlampaulah oilnya. Mama pengsan, Abang pengsan. Almost complete dah cycle penyakit muntah ni. Jangan berjangkit dengan Ayah sudahlah sebab dia kena memandu kereta long distance besok.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin