Thursday, December 10, 2009

Mengapa saya tak boleh tulis surat berkajang-kajang

I'm still sick, therefore I got no mood to do my work. Oklah admit it, kalau sihat pun selalunya malas jugak nak buat kerja unless really terpaksa and needs me to focus. Time tu kalau orang call atau datang nak bersembang pun I takkan layan sebab lari concentration nak buat kerja nanti. I work well under stress I guess, kalau tak stress tu buat kerja main-main jer. But most importantly kerja mesti siap by dateline.

Since today mood nak rajin tu kurang sikit, I took up reading other people's blog. Baca her blog. Interesting, baca diary journal orang. I'm the type yang tak reti mengarang panjang-panjang walaupun my father is the type yang boleh tulis surat berkajang-kajang dan tulis diary hari-hari. Kalau dia tau memblogging agaknya mesti banyak cerita dia. My father used to write to me long letters when I was studying in US. Surat-surat dia semua I dah buang rasanya masa I balik Malaysia. Seminggu kadang-kadang 3 pucuk surat sampai kat my apartment. He'll tell me all kind of stories apa yang terjadi kat rumah I masa tu. One time he told me how he was worried about my sister selalu lari balik rumah tak nak duduk dorm kat ITM tu. I think I was his tempat melepaskan perasaan. Anak bertuah ni pulak bangsa tak reti nak balas balik surat bapak dia. I'll just send back postcards or gifts for them. Usually the gifts are for my sisters.

Maybe I should introduce blogging to my dad so that I can read all his thoughts now that we barely talk to each other cause I have my own families to take care of. Wouldn't that be interesting. Anyway, my dad is the only person who in my whole life tak pernah miss bagi I birthday cards on my birthday....sob...sob...tetiba emotional. Maybe I miss my dad cause he's now at my stepmom's house in Taiping. Damn....how old you get, you'll always be daddy's girl.

Tata for now. Gotta do something productive.

P/S: On a brighter note, my bf is coming home in 4 days...can't wait. Missing our lepak time together. Hopefully the mak ajah still want to lepak after this.

2 comments:

zarin said...

ish tajuk pun dah panjang berjela..ok la tu :=D

Pink Mama said...

hihi....kekadang propah jer lebih =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin