Thursday, April 12, 2012

Google Earth


Last Tuesday I actually ada brainstorming session. So ada facilitator which is an independent party. Anyway the faci was actually my junior in school and kalau tak silap my sister's badge.

He was telling us on how he and his wife was googling for their of the year trip and his wife (seorang artis pengacara ....Ai*shah Sin*clair) told him to google her old house in England. And they were surprise with the google earth they can actually see 3D images of her house in England. Even pemandangan dari jalanraya.

Balik rumah I terus downloadlah Google Earth sebab I nak tengok my old apartment when I was studying abroad in US.

My oh my.....my old apartment still looks the same.


inilah tempat tinggal almost 3 tahun ...suka duka pening stress macam-macamlah
stresslah sebab suka study last minit nak exam....padan muka hahaha



sewa apartment ni murah jer USD 550 which I share with another housemate yang gila punya cool....gila malam-malam ajak lepak luar pastu citer hantu =P

Ehh kat Amerika pun ada hantu tau. Siap ada Akak sorang ni kena sampuk masa balik kelas maghrib-maghrib pastu hantu tu cakap omputih....betul serius

I dengan my housemate...kitaoranglah hantu masa tu. Boring-boring habis semua orang punya rumah kami kacau.


Inilah jalan hari-hari pergi kelas. My apartment ni tak berapa jauh dari universiti. Tapi kalau balik jalan sorang-sorang seram jugak sebab pernah terjadi pervert dalam GMC truck tunggu student balik kelas and tunjuk anu dia. Apalagi semua bertempiaranlah lari. Mat salleh pervert =P

At the end of the road is my uni. How I miss my apartment and uni.



Ini pulak my old university's library. Hmm....library bukan tempat study tapi tempat ber IRC hahahaha. Sibuk suruh housemate chopkan PC kalau dia habis kelas vice versa. Sibuk bertenet kat channel #kampung tu. Apa ntah ID masa tu dah tak ingat dah. Hari-hari kalau nak cari I, cari either in the libary or computer lab. Pergi computer lab kekonon nak habiskan assignment tapi sebenarnya sambil menyelam minum air.

Tried googling the place that we used to hang out a lot during weekends tapi tak boleh nampaklah pulak dari road view tu. Denny's, Kettle, Penn Square Mall, Buy for Less, Target, kedai makan Vietnam......I miss you a lot.

Those were the days......really enjoyed my life. Now I am stuck doing boring office work and every week ada jer meeting yang nak kena attend. Akakkkkk stress ='(

If only I can turn back the clock ='(
I'd rather go apple picking, go shopping with my friends, lepak library cuci mata, pergi concerts, travelling during semester breaks......much much fun! Even attending Accounting/ Finance classes are more fun =P


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin