Friday, September 19, 2014

Macbook admit hospital

Masuk jugak my Macbook ke 'hospital'. Semalam nak hantar ke pusat service Mac City di One Utama. Dulu service centrenya belakang kedai Mac City tu tapi dah bertukar tempat ke oposite side dekat dengan kedai Yamaha. Pemalas tahap gaban nak jalan jauh, sanggup turun lift dan tukar parking ke lift paling dekat dengan tempat service.

Bila berat badan tambah bising-bising tapi suruh exercise jalan jauh sikit pemalas >.<



My Macbook kena reformat balik sebab memory dah penuh pasal tu dia tak boleh nak on.

Reformatting kena charge dalam RM150 dan kalau nak back up data dalam RM250. Disebabkan I kedekut dan all my data dalam my ext HD so I bagitau just reformat saja tak payah back up data. Lagi pun bukannya ada apa pun dalam tu. Macbook tu pun I guna manja-manja kat rumah untuk tengok FB, twitter, browse internet dan tengok movies jer. 

Expected to discharge dalam 2-3 hari cause kena queue ikut gilran untuk repair. Nyampah tau.....kesunyian Akak. Poyolah tu kan.....bukannya tak ada iPad untuk tengok internet tapi tak samalah.

************

update sikit: my Macbook dah boleh collect......yabbedda beddoooooo....

Semalam I dah update my iPhone 4s to iOS8. Dekat 3 jam jugaklah nak complete updating. Sabor jerlah. My mini iPad tak boleh nak update sebab tak cukup memory. Nak kena ada 5Gb free space untuk updating. Anyway, I tak habis explore lagi all the new features. Nanti I free I belek-beleklah apa yang best. But I notice that kat kamera tu ada feature 'Time-Lapse'. 

Selamat Hari Jumaat semua!




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin