Thursday, December 18, 2008

Bagi susah, tak bagi pun susah





My collegue bought back these chocolates from Egypt for my dept. Tapi semalam saya telah dengan gatalnya telah memberikan 2 ketul coklat to the HR lady yang datang hantar surat bonus kami to my boss. Alamak, silap disitu sebab lepas tu her boss talipon I merajuk sebab dia tak dapat coklat jugak. Then her other collegue call and said that she too wanted those chocolates. Then, I call my friend kat another dept, nak ngadu pasal the HR dept nak coklat kami, sekali kawan I tu pun nak jugak coklat tu jugak. Now the whole world wants the chocolate that doesn't belong to me.

Terpaksalah pi menghantar coklat2 tu to the HR dept. I dah jadi macam Santa Clauslah pulak pi mengdeliver chocolates and cookies (yang boss I buat tu) to them. Happy giler sampai menjerit macam beruk mat yeh especially the HR Manager tu dapat chocolates and cookies. Hallo...tak pernah dapat gifts ker depa ni.

Sekali mamat Admin masuk hantar surat kat tempat I, dia pun mengendeng nak coklat jugak. Alamak...coklat ni bukan I punyalah. Tak syoklah nak simply2 give away all those chocolates to other people sebab my collegue pun have rights to those chocolates. Tapi tak sedaplahkan orang dah mintak, so bagi ajerlah.

Moral of the story, lain kali jangan gatal2 pandai2 bagi coklat atau apa2 kat orang sebab nanti menyusahkan badan nak kena menhantar pulak.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin