Monday, October 27, 2008

3 open house in a day but..

Hari ni kami ada 3 open house. Semuanya jarak jauh-jauh antara each other. Ist house rumah cousin saya kat Bukit Jalil. Cousin saya ni kalau buat open house, parents saya sure diinvitenya. Kalau parents saya dijemput kitaorang adik beradik dah macam wajib pulak pergi. (Sementara nak tulis cerita ni, Hubby datang kacau, laptop dia ada...dia nak jugak kacau laptop saya..eee....geram sungguh). Hari ni cousin saya masak mee rebus, rendang dengan nasi impit. I makan punyalah banyak sebab rendang resepi arwah Mak Teh I (mak I punya elder sister) punyalah sedap sampai bertambah-tambah walaupun tau yang ada lagi 2 bijik rumah lagi nak pergi.


Kami sekeluarga sebenarnya dah pergi beraya rumah dia 1st Syawal hari tu. So anak saya tak dapat dah ler duit raya tapi cousin saya bagi si kecik tu coklat satu box.Dalam kereta si Adik dah bising nak bukak kotak coklat tu walaupun Ayah dia tak bagi. Bila dah bukak, bukannya coklat tu yang ditujunya tapi plastik gelembung tu yang dia tangkap dulu. Dia main letup-letupkan gelembung tu. Cairlah coklat tu dalam kereta nanti sebelum sempat sampai rumah.


Ni koleksi cousin saya. Sementara tunggu si Adik pergi toilet, Mama dia sempat lagi mengambik gambar koleksi orang. Kotak tin biskut pun cousin saya buat khazanah kat dapur dia tu siap buh kat rak tinggi tu. Lupalah pulak nak ambik gambar loceng yang cousin saya letak kat dapur dia tu. Tinggi bell tu, orang lain tak sampai accept for my Dad sebab dia tinggikan.

loceng dia macam ni ler...tapi gambar hiasan jer

Rumah kedua pulak dekat Bukit Jelutong tu. Jalan sakan kami hari ni. Seganlah pulak nak ambik gambar kat rumah no 2 tu sebab tu rumah customer Hubby saya. Perut dah boleh sumbat lagi makanan sebab makan banyak sangat kat rumah my cousin tu. So seperti biasa, rasanya semua rumah open house mesti ada punya...sate. Makan sate jer ler. Kalau makan jugaklah nasi beriani tu, mau meletup perut.

Area rumah no 2 ni nampak serene sangat. Rumah kat atas tu, siap ada macam verandah kat atas tu. Sure leh nampak semua highway.

Last for today, kat TTDI kat bangunan BAKTI tu. Alah area yang sama dengan Majlis Hari Raya TTDI post yang sebelum2 ni tu. Ni rumah terbuka collegue Hubby saya. Ada macam-macam. Laksa ada, nasi impit dan lain-lain ler tapi disebabkan tank perut saya tak sebesar tank perut hubby saya. Saya makan coklat cake jer...sehingga menjilat sudu punyalah sedapnya. Sampai 3-4 kali suruh Abang ambikkan. Mamanya penyegan...hehehe.

Don't ask why there's an egg sekali dengan buah lai itu...saya pun tak tau

Tapi malam ni saya tetap kena masak gak....apasallah semua open house masa siang. Kalau ada sebijik malam pun jadilah sebab tak payah ler saya masak....hehehe. Disebabkan tahap kemalasan Mama yang tinggi... Ayah, Abang, Kakak, Adik......makan nasik goreng jerlah ya :P

2 comments:

rOhock said...

hahaha...nasi goreng jangan letak pewarna pink sudah

Pink Mama said...

rohock:isykkk...idak ler akak sekejam tuh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin